Ruis in de groep verleden tijd?

Als beheerder van een WhatsApp Buurtpreventie groep heb je het ongetwijfeld al eens meegemaakt; een melding is geplaatst in de groep en een niet relevante discussie volgt. Duimpjes vliegen je om de oren en de alarm groep lijkt meer een babbelbox dan een serieuze aangelegenheid.

Tot voor kort was je enige optie binnen WhatsApp om de betreffende leden op hun gedrag aan te spreken of in een uiterst geval uit de groep te schorsen of te verwijderen. Sinds kort is er echter een andere manier om de babbelbox uit de alarm app te weren. Je kunt (tijdelijk) instellen dat alleen beheerders berichten kunnen plaatsen, zodat het gesprek niet verder afdwaalt van de primaire melding. (Let op; wellicht dat je hiertoe wel de laatste WhatsApp update dient te installeren)



Zo werkt het;

Ruis in de groep verleden tijd?

 

 

 

 

 

 

 

 

Wanneer je de groepsleden op deze manier tijdelijk geen berichten laat plaatsen is het handig hen dit ook te laten weten, bijvoorbeeld zo;

Tijdelijk zijn reacties door leden uitgeschakeld om geen verdere ruis in de groep te doen ontstaan en de melding serieus af te handelen. Wanneer je toch een melding wenst te plaatsen kan dit via een persoonlijk bericht naar de beheerder.

We hopen dat dit je kan helpen bij het beheer van je groep.



Dit bericht is geplaatst in Nieuwsblog met de tags , , , . Bookmark de permalink.

2 reacties op Ruis in de groep verleden tijd?

  1. Nico Evers schreef:

    ik heb geprobeerd om de hierboven afgebeelde weg te volgen maar et lukt mij niet!
    Ik kom wel bij “Groepsinformatie” maar daarna zie ik de term “Groepsinstellingen” niet.

    Ik ben een van de oprichters van buurt WhatsApp “Ut Neel” in Ittervoort.

    Kun jij mij verder helpen?

  2. Cees schreef:

    Dit is top zeg. Daarop zaten we absoluut te wachten! Ik ben al wat leden kwijtgeraakt door ge’ouwehoer’..

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.